• Bridge Business

Az értékvezéreltség nagyon hasonló mindkettőnkben

Írta: Patakfalvi Dóra


Az online számlázó cég igazgatója és a szociális-kommunikációs nehézségekkel küzdő gyermekekkel foglalkozó alapítvány vezetője szerint hittel, önbizalommal és kellő önismerettel érdemes új dolgokat teremteni, ahogy a kiégés legjobb ellenszere is a meditáció és a folyamatos megújulás.

Farkas Gyöngyi Karolina, a Symbo Alapítvány ügyvezetője és

Sárospataki Albert, a Billingo Technologies Zrt. vezérigazgatója


Mi volt a legmeglepőbb hasonlóság, amit felfedeztetek egymással kapcsolatban?

Sárospataki Albert: Annyira nem volt meglepő, de az értékvezéreltség nagyon hasonló mindkettőnkben, illetve a segíteni akarás és a teremtés vágya.

Farkas Gyöngyi Karolina: Nekem az, hogy mindketten versenyt futunk az idővel. Sok feladatunk van és nagyon sokat dolgozunk. A személyiségünk és a világlátásunk számos dologban különbözik, és mindig nagyon megörültünk, amikor felfedeztünk hasonlóságokat. Mindketten szeretünk különböző területekről ismereteket szerezni, hogy jobbak legyünk. Szeretünk olvasni és foglalkozunk önismeret-fejlesztéssel.


Mit gondoltok, hogyan lehetne a jelenleginél hatékonyabban összekötni a non- és forprofit szcénát?

SA: Azt tapasztalom, hogy a nonprofit cégek kevésbé képviseltetik magukat érthetően és jól a forprofit cégek felé. A hatékonyabb együttműködések formái lehetnének a szervezett mentoring programok, amiket a forprofit cégek nyújtanának a nonprofit cégeknek, hogy a nonprofit cégek jobban megértsék a forprofit cégek gondolkodását – és fordítva.

FGYK: Nagyon jó tapasztalat volt ez az Alberttel való megismerkedés is, nagyon jól éreztem magam a folyamat közben és úgy érzem, sokat tanultam, miközben a világlátásom is bővült.


Legutóbb mikor éreztetek őszinte büszkeséget magatokkal kapcsolatban?

SA: Amikor értéket teremtünk vagy bármilyen formában segítünk másokon, az mindig büszkeséggel tölt el. Ez szerencsére gyakori.

FGYK: Áprilisban megtartottuk az első akkreditált pedagógusképzésünket, ahol megtanítottuk másoknak azt, hogyan tanítsák atipikusan fejlődő diákjaiknak szisztematikusan az érzelmek felismerését és kezelését. A módszertant és a gyakorlatot mi alakítottuk ki, ezt a tudást adjuk át a tréning során. Jól képzett és nagy tapasztalattal rendelkező szakemberek jöttek el hozzánk tanulni, később pedig azt a visszajelzést kaptuk tőlük, milyen hasznos volt számukra a tréning, illetve hogy az a módszertan, amit mi csinálunk, milyen jól alkalmazható. A kedves szavak és visszajelzések után igazán büszke voltam magunkra, és azt gondoltam, megérte az a sok munka és a kitartás.


Szerintetek mik azok a jellegzetesen magyar jelenségek, amelyek itthon a leginkább gátolják a vállalkozó szellem és a kreativitás kibontakozását?

SA: Belső korlátozások és a korlátozó hiedelmek, illetve a kellő hit hiánya.

FGYK: Talán a pesszimizmus és a negatív gondolkodás. Bár erről nem gondolom, hogy magyar jellegzetesség lenne. Nem is hiszek az ilyen általánosításban. De az biztos, hogy kell hozzá önbizalom és jó, ha van önismeret is. Saját példámból kiindulva jó, ha van egy társ is, akivel minden nehézségen keresztül tudunk vágni, mert úgy nincs lehetetlen.


Mik azok a pozitív változások, amelyekre az elmúlt két év kényszerei adtak váratlan lehetőséget?

SA: Lényegesen több mindent lehet a digitális térben megoldani és elvégezni, így időt lehet megspórolni vagy másra fordítani.

FGYK: Mivel mi a hétköznapok során a gyerekekkel és a családokkal való munkára helyezzük a hangsúlyt, a lezárások nélkül nem lett volna lehetőségünk és időnk, hogy egy tréning kidolgozásába kezdjünk. Annak ellenére sem, hogy korábban már sokan jelezték, hogy megtanulnák azt, ahogyan mi dolgozunk az atipikus gyerekekkel, és már az Apor Vilmos Főiskolán is tanítjuk ezt a hallgatóknak.


Mi a kiégés legjobb ellenszere számotokra?

SA: Meditálás, edzés, olvasás.

FGYK: A változatosság, a folyamatos megújulás, az önmegvalósítás és a kreativitás. A munkánk sokrétű, így a feladatok is változatosak, és sok új ötletet tudunk megvalósítani. Például évente új kiadványokat készítünk, konferenciát szervezünk, szülőcsoportokat hirdetünk, integráló osztályokban tartunk szemléletformáló foglalkozásokat és előadásokat a pedagógusoknak, társadalmi szemléletformálásba kezdtünk és persze a gyerekcsoportok is változatosak, sose lehet kétszer ugyanazt a dolgot csinálni velük. És nem utolsó sorban a kollégáink is szuperek, így a közös megbeszélések, teamek és csapatépítők is segítenek minket abban, hogy ne veszítsük el a munkánk iránti szenvedélyünket.


Ha egy post-it-et ragasztanátok a partneretek asztalára, mit írnátok rá?

SA: Gondolkodj nagyban 

FGYK: Jai Guru Dev