A Bridge Business legújabb rovatában szeretnénk megmutatni azt a végtelenül inspiráló közeget, amelynek tagjai képviselik az üzleti élet igazi emberi oldalát. Megkértük a ,Bridge Budapest támogatóit és partnereit, hogy meséljék el nekünk melyik az a fontos vezértérték, amely hajtja és motiválja őket az üzleti életükben és a mindennapokban. Ma Patai Zoltán, a ,Netpincér ügyvezetője, a ,Vállalható Üzleti Kultúráért kezdeményezés Nagykövete meséli el, hogy miért fontos az életében a Hosszú távú gondolkodás, amelyet értékének választott.
Hosszú távú gondolkodás
Nem csak a rövid távú, gyors eredményben gondolkodom, és nem azok alapján hozok döntéseket. Ezzel ellentétben, a gondolkodásom a hosszú távú célokból indul ki, és olyan lépéseket teszek, amelyek hosszú távon pozitív hatással járnak a munkavállalókra, a cégemre, a partnereimre, a fogyasztóimra, a közösségre és a környezetre egyaránt. Ezt figyelembe véve hoztam meg a legfontosabb döntéseimet az életben, legyen szó akár magánéleti, akár üzleti döntésekre.
Szerintem nagyon fontos ötletelésre és próbálkozásra ösztönözni az embereket. És ha valami nem jól sikerül, akkor azért nem letolni kell valakit, mert azzal éppen megölöd a kísérletezést. Mindig próbálom ösztönözni az embereket arra, hogy gondolkozzanak kritikusan, és álljanak elő a saját ötleteikkel. Ezt úgy teszem meg például, hogy inkább csak irányvonalakat jelölünk ki a cégnél, nem pedig konkrét, fix KPI-kat. Ráadásul az irányvonalak kijelölése is párbeszéd alapján történik. Negyedéves terveket csinálunk, és aztán megbeszéljük, a hogyan-továbbot.
Mint vezető, nem tudok mindenben benne lenni, ezért fontos, hogy az emberek felhatalmazva érezzék magukat a döntésekre. Másrészt, elengedhetetlen a motiváltság is. Hogy érezzék nemcsak a felhatalmazást, hanem az akaratot is. Hogy megvan a lehetőségük, hogy megváltoztathassák a dolgaikat.
Azt próbálom elérni, hogy minden egyes vezető magáénak érezze a területét. Mintha az a saját cége lenne. Ha pedig van olyan viselkedésmód, amit szeretnék, hogy ha a cég átvegyen, akkor amellett, hogy ezt megfelelően kommunikálom, próbálok példát mutatni. Ilyen például az adatok alapján történő döntéshozás. Amikor idejöttem, az volt az első olyan dolog, amit láttam, hogy előtérbe kell helyezni. Tech-cégként rengeteg adatunk keletkezik, ám ez egy kis vállalat volt még nem is olyan régen, és nagyon gyorsan növekedett. Nem volt benne a céges kultúrában, hogy adatok alapján döntsünk. Márpedig egy bizonyos szint felett már nem lehet megérzés alapján irányítani.
A koronavírus és az ételszállítás – hosszú távon gondolkodva segíteni a partnereket
A koronavírus megjelenésekor az éttermeknek, vendéglátóhelyeknek egyik napról a másikra kellett berendezkedniük a házhozszállításra. A Netpincérre is rengeteg étterem regisztrált ekkor. Az éttermek, a partnereink nehéz helyzetére reagálva április hónapban a legtöbb, kis magyar partnerünknek ingyenesen biztosítottuk a Netpincér GO-s kiszállítást, ezzel is segítve a nehéz helyzetbe került kisvállalkozók túlélését.
Decemberben pedig ,bejelentettük, hogy elengedjük január elejéig az elvitelre házhozszállítással kért rendelések éttermi jutalékát, továbbá 25 millió forintos keretösszeggel egy kuponkampány keretében segítjük a partnereinket.