Sikeres hazai üzleti közösségeket díjazott a Bridge Tax Party-ja

Kreativitás, szolidaritás, tudatos és kitartó építkezés a sikeres hazai üzleti közösségek titka. Bridge Üzleti Közösségi Díjas idén a Minner, az Ecommerce Hungary, a Trendalelke, a #Vegyélhazait, a MyFarm üzleti közössége és a Fabrik alapítója.

A Bridge Budapest Egyesület idén már harmadik alkalommal adja át a Bridge Üzleti Közösségi díjakat. Hagyományosan és ismét élőben május 31-én, a társasági adóbevallás határidejének napján került megrendezésre a Bridge Budapest Tax Partyja, amely a hazai vállalható üzleti kultúrát építők éves ünnepe, és melyen átadták a 2022-es Bridge Budapest Üzleti Közösségi Díjakat. A díjjal azok az aktív és innovatív üzleti közösségek részesülnek elismerésben, akik tudatosan és hatékonyan segítik és katalizálják a hazai üzleti szereplők közötti tudásmegosztást és együttműködést. Olyan üzleti közösségek vehetik át a díjat, akiknek a missziója, eseményei, képzései, kapcsolati hálója, illetve tudásmegosztó és közösségépítő tevékenysége kiemelkedő értéket képvisel.

A díjra, az előző évekhez hasonlóan egyrészt a szakma ajánlott üzleti közösségeket, másrészt, idén először a szélesebb közönség felé is megnyílt a lehetőség a jelölésre, így bárki jelölhetett üzleti közösséget a Bridge Budapest social media felületein. A Vállalható Üzleti Kultúráért Nagykövetei, az Edison Platform Menő Cégei, gazdasági újságírók, nemzetközi kereskedelmi kamarák képviselői, a volt díjazottak, lelkes közösségi tagok és követők így egyszerre keresték az inspiráló és támogató üzleti közösségeket. A végső döntést a vállalkozói szférához és közösségépítéshez kötődő hatfős zsűri hozta meg.

A zsűri tagjai: Biás Csongor (Startup Hungary ügyvezető), Dr. Kovács Judit (Debreceni Egyetem, Vállalkozásfejlesztés Tanszék docense), Máté Krisztina (Első millióm története, Cápák között producer), Matheidesz Réka, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem nemzetközi projektiroda vezetője, Pistyur Veronika (Bridge Budapest, Oktogon Ventures alapító, ügyvezető) és Tóth Gergely (HR Fest alapító, ügyvezető)

Díjkategóriák és díjazottak:

  • Élesztő-díj: Buru Évi, a Fabrik alapítója

A Bridge Budapest és a Dreher Sörgyárak közös díja az Élesztő-díj, mely kifejezetten az üzleti szereplők közötti tudásmegosztást és a tartalmas kapcsolatok építését értékeli és ünnepli. A tudásmegosztás a közel 170 éves Dreher örökségének fontos része. Kevesen tudják, de amikor az ifjú Dreher Antal – a leendő Sörkirály – még csak tanulta a szakmát, nem nagyon engedték be a sörfőzdékbe, hogy megtanulhassa a szakma csínját-bínját. Akkor megfogadta, hogy amikor meglesz a tudása, a tapasztalata, és akár a sörgyára, akkor mindent megtesz majd azért, hogy támogassa a tudásmegosztást, a tapasztalatcserét és a valódi, emberi kapcsolatokra épülő közösség kiépítését. Ennek a filozófiának a szimbóluma az Élesztő-díj, amely idén a Fabrik Kávézó és kreatív közösségi tér alapítójának munkáját ismerte el a fenntartható üzleti gondolkodás és tudásmegosztás terén.

A Fabrik célja egy olyan közösségi tér létrehozása volt, ahová bárki bemehet inspirálódni, tanulni, tudást, tapasztalatot szerezni, kapcsolati hálót szövögetni és tartalmas, emberi kapcsolatokat építeni. Kiállítások, kreatív, kommunikációs és fenntarthatóság fókuszú workshopok, kóstolók és koncertek, valamint a természetbe és Budapest ikonikus pontjaira kihelyezett kávékészítős workshopok vonzzák, inspirálják tanulásra és tapasztalatcserére a Fabrik kreatív közösségét. Buru Évi a Körforgásban fenntarthatósági podcast házigazdája is, Tomaj Zsófival, ahol szintén az üzleti szereplők közötti tudásmegosztásé a főszerep.

  • Aktív Üzleti Közösségi Díj: Minner & Minner Extra

A 2014-ben tőzsdeoldalként induló Minner.hu, egy olyan üzleti portál és blog, mely mögött egy aktív vállalkozói közösség épült fel. A vállalkozókat, startupokat megcélzó tudásmegosztó portál sikerét populáris üzleti cikkeinek, aktív Facebook oldalának, és zárt csoportjának a Minner Extrá-nak, de mindenekelőtt alapító szerzőjének Mándó Milánnak köszönheti. Az oldal húzó eleme még mindig az úgynevezett ”Vállalkozó ötletek”, mellyel rengeteg követőt inspirál a blogger. A tippek, gyakorlatias ötletek és szórakoztató cikkek mellett, hírlevél, podcast, rendszeresen szervezett események és egy oktatási platform, a Minner Akadémia is támogatja a követői tábort. Tevékenységük fókszában az oktatás, mentorálás, a különböző kurzusok valamint az előadások szervezése és a konzultációk állnak. Követőinek napi program a ”minnerezés”, olyan felületként tekintenek a Minnerre, mely nemcsak segíti a vállalkozókat, de elérte, azt is hogy a vállalkozók egymásnak segítsenek.

  • Szektorális Együttműködés díja: Ecommerce Hungary

A 2005-ben alapított Ecommerce Hungary olyan szakmai tevékenységeket folytat, amelyek elsősorban a hazai e-kereskedelmi szakma és piac fejlődését, jogszerű működését és a működési feltételek javítását szolgálják. Az Egyesület közel 200 tagja között olyan vállalkozások, magánszemélyek, intézmények vagy szervezetek szerepelnek, amelyek tevékenysége az elektronikus kereskedelemhez kapcsolódik. Soraikban megtalálhatók bankok, futárcégek, fejlesztők, marketing cégek, médiavállalatok, technológiai szolgáltatók, egyetemek, kutatócégek és számtalan egyéb speciális vállalkozás. Az Ecommerce Hungary legfőbb tevékenységei között szakmai konferenciák, oktatási illetve fogyasztói kommunikációs programok találhatók, amelyek célja a tapasztalatok megosztása, a tudásátadás, és a tagi kapcsolatok erősítése.

  • Womenpower Díj: Trendalelke Vállalkozónői Reggelik

Kecskemét első online női magazinja, a Trendalelke.hu körül az elmúlt öt évben példaértékű összetartó és értékteremtő női vállalkozói közösség alakult ki. A közösség megálmodója és karmestere Pajkó Andrea, a magazin alapító-főszerkesztője. Míg a blogmagazin kecskeméti és környékbeli nőknek kínál a mindennapos női mókuskerékhez friss, praktikus és letesztelt megoldásokat, addig a havi rendszerességel megrendezett Vállalkozónői Reggelik találkozási, kapcsolatépítési, tudásátadási lehetőséget és közösségi élményt nyújtanak a széles női célközönségre építő törzsközönségnek. A teltházas rendezvények sikerének kulcsát az inspiráló témák, a moderált beszélgetések és az aktív helyi női vállalkozók adják. Modern keretek között működő „igazi női fonóként” emlegetik a közösséget tagjai, melyet ”minden vállalkozónőnek receptre írnának fel”.

  • Online Üzleti Közösségi Díj: #Vegyélhazait

Az InStyle magazin kezdeményezésére 2020. március közepén a #vegyélhazait kampány azzal a célkitűzéssel indult, hogy egy olyan platformot teremtsen a hazai kisvállalkozói közegnek, ahol a közösség tagjai folyamatosan bemutatkozhatnak, hírt adhatnak magukról. A kampány kettős motivációra épített: az érdeklődők az oldal ajánlataival egyrészt különlegesebb, egyedibb darabokra tehetnek szert, másrészt a vásárlók a pandémiás karantén helyzet és a korlátozások alatt is tudták támogatni a hazai alkotókat. A Facebook csoport híre futótűzként terjedt el, hetek alatt több százezer tagot gyűjtött az aktív közösségbe. A közösség már nem csak Facebookon és a Vegyelhazait.hu-n érhető el, hanem hírlevelében, az InStyle #vegyélhazait interjú sorozatában, vagy akár a #vegyélhazait vásársorozat alkalmával, élőben is találkozhattak az érdeklődők friss és izgalmas hazai brandekkel. Az online közösségnek ma már több mint 400 ezer tagja van.

  • Látható Helyi Üzleti Közösség Díja: MyFarm Gazda Alapítvány

A Bács-Kiskun megyei Hartából, 2018-ban indult el a MyFarm startup, mely a Kövesdi család hartai kisgazdaságára épült, és az ország első online közösségi kertje lett. A fenntartható közösségi kertben, bárki bérelhet földet, és a területén megtermelt friss, tápanyagdús, vegyszermentes hazai zöldségeket házhoz szállítva fogyaszthatja. Kövesdi Gábor vezetésével a MyFarm Harta két év alatt mozgalommá, küldetéssel és víziókkal teli alapítvánnyá nőtt. Ennek jegyében a Myfarm Gazda Alapítvány égisze alatt 2020-ban 6 új vegyszermentes és lokálisan termelő közösségi kert jött létre országszerte. A modell egyik előnye, hogy közösséget is épít. Összeköti a nagyvárosi lakókat azokkal a vidéki termelőkkel, akik elhivatottan és fenntarthatóan termelnek, de nem találnak piacot. Összeköti az egészségszakértőket azokkal az emberekkel, akik fenntarthatóan és egészségesen szeretnének élni. És összeköti a segíteni vágyó embereket is, a hazánkban élő nélkülöző gyermekekkel és rászorulókkal. A közösségépítés jegyében az alapítók blogot, rajzpályázatot, receptversenyt, közös főzéseket, csapatépítő szemétszedést szerveznek, tudásmegosztó oktatósorozatot fejlesztenek.